Se webbinariet "Få grepp om den svenska marknaden" i efterhand
Funderar du på att expandera till den svenska marknaden? Kanske ditt företag redan är verksamt i Sverige, men affärsverksamheten inte riktigt vill ta fart? Då är detta webbinarium för dig! Du får lyssna på erfarenheter från finländska företag som redan är verksamma i Sverige och ta del av konkreta råd från marknadsförings- och försäljningsexperter i Sverige kring hur ditt företag kan ta sig in på den svenska marknaden.
Den 30 augusti 2022 arrangerade Finsk-svenska handelskammaren ett webbinarium för finländska företag som vill lära sig allt om att lyckas i Sverige. Webbinariet leddes av Lena Barner-Rasmussen, grundare av Faux Pas Advisory, och riktade sig till både B2C- och B2B-företag.
Se en inspelning av webbinariet
Frågeställningar
- Ska man anlita PR-byrå?
- Hur bör man tänka kring digital marknadsföring?
- Vad ska man ta i beaktande när man startar en webbshop?
Vi funderar också över skillnaderna mellan svenskt och finländskt ledarskap och går igenom hur man effektivast rekryterar i Sverige.
Talare
Lena Barner Rasmussen Grundare Faux Pas Advisory |
Malin Grop Grundare Faux Pas Advisory |
Ludvig Olsson VD Trickle |
Jonna Peltonen Marketing Manager Klarna |
Jesper Brandt VD och partner King Street PR |
Karin Nars VD Dinolift |
Övrigt
I slutet av webbinariet gavs möjlighet att ställa frågor till expertpanelen. Webbinariet hölls på engelska.