Kommande evenemang

Webbinarium om framtidens prissättning

Webbinarium om framtidens prissättning

Prenumerationen som affärsmodell är på frammarsch och växer utanför mjukvara till både hårdvara och tjänster. Utvecklingen drivs av flera faktorer, såsom kundernas preferenser, digitalisering och hållbarhet. Men hur paketerar och prissätter man en prenumeration egentligen?

Detta webbinarium går genom de huvudsakliga stegen för att utforma ett erbjudande som är attraktivt för både ditt företag och dina kunder.

Webbinariet innehåller:

  • Skapa en segmentering baserat på kundernas behov
  • Utveckla en paketering som innehåller vad kunderna vill ha
  • Välj en prismodell som fångar värdet från produkten / tjänsten
  • Sätt priser baserat på kundernas betalningsvilja
  • Försvara priset i försäljningsprocessen

Fakta om webbinariet

Dag: Torsdag 6 februari 2025
Tid: Kl. 9:30-10:30 svensk tid (kl. 10:30-11:30 finsk tid)
Anmälan:
Senast 5 februari via anmälningsformuläret
Övrigt:
Webbinariets språk är engelska

Till anmälan

Föreläsare:

Felix Mörée
Felix Mörée

Felix Mörée: Prissättningsexpert med erfarenhet av att ha utvecklat ny paketering och prissättning för >60 företag (många av dem med säte i Finland). Medförfattare av 4 böcker, bland annat Hinnoittelun Voima.

Mikael Orvomaa
Mikael Orvomaa

Mikael Orvomaa: Chief Revenue Officer för QOCO Systems, ett växande B2B SaaS-företag, med bakgrund inom management consulting inom prissättning och kommersiella strategier samt >10 års erfarenhet av ledande roller inom försäljning. Medförfattare till boken Hinnoittelun Voima.

Relaterade artiklar